اثرات تمرینات ورزشی بر کاهش اضطراب و استرس و ترس

یکی از قدرتمند ترین و موثرترین روشهای کاستن از اضطراب فراگیر و غلبه بر حملات وحشت و ترس ها، تمرینات ورزشی منظم است.

زمانی حمله اضطراب و ترس و وحشت دست می دهد که واکنش جنگ یا گریز تشدید می گردد. تمرینات ورزشی وقتی بدن در حالت جنگ یا گریز است ، از فشارهای وارده می کاهد.

بخش قابل ملاحظه از بیماران من که برنامه های منظم ورزشی را پی گرفته اند، در برابر حملات وحشت و اضطراب کمتر آسیب پذیر می باشند و اگر اضطراب زیاد به آنها دست دهد، این ترس و اضطراب و وحشت از شدت چندانی برخوردار نخواهد بود.

تمرینات ورزشی منظم از میزان هراس و شدت فوبیا می کاهد و ضمنا سرعت بهبودی از انواع فوبیاها را افزایش می دهد.

تمرینات ورزشی منظم تاثیر مستقیمی روی عوامل فیزیولوژیکی دارد که زیربنای اضطراب محسوب می شود. با انجام دادن ورزشهای منظم :

۱- از تنش عضلات کاسته می شود. انقباض عضلانی یکی از دلایل گرفتگی و احساس اضطراب است.

۲- متابولیسم سریع آدرنالین و تیروکسین در جریان خون بیشتر می شود. وجود آدرنالین و تیروکسین به مقدار زیاد احساسی از انگیختگی ایجاد می کند.

۳-ناراحتی و نومیدی که می توانند واکنشهای وحشت زدگی را افزایش دهند، کاهش می یابند.

از جمله فواید فیزیولوژیکی و روانی تمرینات ورزشی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • زیاد شدن اکسیژن در خون و مغز که سبب هوشیاری ئ تمرکز می شود.
  • تولید بیشتر اندورفین”، ماده ای طبیعی در مغز که به مورفین شباهت دارد.اندورفین بر احساس حال خوش شما می افزاید.
  • کاستن از اسید موجود در خون که سبب افزایش انرژی می شود.
  • بهبود گردش خون
  • گوارش و جذب بهتر غذا
  • دفع بهتر زائدات بدن( از طریق پوست، ریه ها، و کارکرد معده)
  • کاهش میزان کلسترول
  • کاهش فشار خون
  • کم کردن وزن و کاهش اشتها
  • تنظیم قند خون
  • افزایش حال و احساس خوب
  • کاهش گرایش به مواد مخدر
  • کاهش بیس خوابی
  • بهتر شدن حافظه
  • کاهش افسردگی
  • افزایش عزت نفس
  • احساس داشتن کنترل بیشتر بر اضطراب…..

!همین الان وقت مشاوره بگیرید

با ما در ارتباط باشید

آدرس : تبریز، چهارراه آبرسان، برج سفید دو (SMP)، طبقه 5، واحد D5

تلفن : 33354348 - 041

همراه : 09148776881

کانال تلگرام : @daneshtabriz

ایمیل : info@daneshtabriz.ir

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید