شکایت رایج مردان و زنان از همدیگر چیست؟

شکایت رایج مردان و زنان از همدیگر چیست؟

زنان همواره دو شکایت دارند. اولین شکایت این است که زمانی که به شوهرم نیاز دارم او کنارم نیست. و دوم اینکه، صمیمیت و پیوند کافی بین ما وجود ندارد. این زنان حتی وقتی در یک رابطه به سر می‌برند، احساس تنهایی دارند. شاید هم حق داشته باشند. این دسته از زنان وقتی می‌گویند مردمان هنگام نیاز کنارمان نیست، منظورشان همراهی عاطفی یعنی گوش دادن توجه کردن و در یک کلام، مراقبت از قلب آنهاست.

برخلاف، مردها نیز دو شکایت دارند، اول اینکه،: زیاد مجادله و دعوا داریم. و دوم اینکه، رابطه زناشویی ما کم است. این دو جمله زیاد به گوشتان خورده است؟ این دسته از مردان نیز حتی با وجود بودن در یک رابطه، احساس تنهایی می‌کند.

این شکایت‌های جداگانه از زنان و مردان تقریبا به هم ربط دارند و می‌توانیم آنها رابا یادگیری یک مهارت ساده رفع کنیم که ما آن را تطبیق می‌نامیم.

 

وقتی مردان خود را با زنان تطبیق دهند، دعوا کمتر می‌شود و صمیمیت جنسی بیشتر و با کیفیت‌تر و دیگر زن و مرد احساس تنهایی نمی‌کنند. این همان مهارتی است که به پیوند عاطفی و در پی آن به اعتماد منجر می‌شود.

در نتیجه شما به راحتی می‌توانید اولین خواسته زنان را که همان قابل اعتماد بودن است فراهم کنید به عبارت دیگر، معامله‌ای برد برد می‌کنید.

ریشه بسیاری از جر و بحث‌ها این است که مردها احساسات و عواطف زن را نادیده می‌گیرند،در صورتی که باید خود را تطبیق دهند و وقتی هم به اصطلاح می‌خواهند تلاش کنند ناراحتی یک زن را از بین ببرند،موضوع را عوض می‌کنند، یا آن را کم اهمیت جلوه می‌دهند همه چیز را به شوخی برگزار می‌کنند یا به طور کل و نادیده می‌گیرند.

مردانی که طبیق عاطفی را آموختند به خواسته‌های خود، یعنی بحث کمتر و رابطه زناشویی بیشتر، بهتر و سریعتر دست می‌یابند.

تطبیق چیست؟

زنان مردانی را دوست دارند که هنگام نیاز تنهایشان نگذارند آنها مردانی را می‌خواهند که به آنها علاقه و توجه نشان دهند. زنان نیاز دارند محترم شمرده شوند شنیده شوند و ارتباط برقرار کنند.

در حقیقت ویژگی که زنان بیشتر از هر چیزی می‌پسندند قابل اعتماد بودن است، قابل اعتماد بودن از چه طریقی ساخته می‌شود؟ از طریق پیوند عاطفی

پیوند عاطفی از چه طریقی به وجود می‌آید؟ تطبیق

بنابراین تطبیق عاطفی مساوی قابل اعتماد بودن است

مثال‌هایی از تطبیق عاطفی :

۱ به او توجه کنید.  اگر او خواست با شما حرف بزند تلویزیون را خاموش کنید موبایل را کنار بگذارید و با رفتار و نگاه خود به او نشان دهید که خودش و حرف‌هایش برایتان مهم است حتی اگر موضوع برای شما اهمیت چندانی نداشت به خود یادآور شوید که برای او مهم است. اگر سر قرار رفته‌اید تمام توجه خود را معطوف او کنید هیچ وقت به افراد دیگر نگاه نکنید. به دوستان خود پیامک ندهید و بدانید این محبت شما محبت او را به همراه خواهد داشت. توجه دقیق نوعی ابراز عشق موثر است .

۲ به چشمانش نگاه کنید.  زنان صمیمیت در گفتگو را با نگاه دقیق و چشم در چشم شدن برابر می‌دانند.

۳ او را درک کنید. صرف  نظر از اینکه او چه می‌گوید هدف درك کردن است و علامت درک کردن این است که پرسش کنید. اگر زن زندگی شما در مورد بهترین دوستش گله می‌کند لطفاً راه حل ارائه ندهید. بحث را عوض نکنید به حل مشکل فکر نکنید حرف‌هایش را شوخی نگیرید و مسئله را کم اهمیت جلوه  ندهید. از او در مورد احساساتش بپرسید این بخش از تطبیق به معنای گفتن این جمله نیست که من تو را می‌فهمم بلکه به این معناست که با علاقه خاص تلاش کنید که بفهمید چرا این موضوع برای او اهمیت دارد. خواه او در مورد مادرش گله می‌کند خواه در مورد رئیسش یا حتی خود شما؛ تلاش کنید هدفتان درک او و احساساتش باشد.

۴ فعال و غیر تدافعی گوش دهید.  یعنی زمانی که همسرتان صحبت می‌کند قط به صحبت‌هایش توجه کنید نه اینکه به پاسخ‌هایی که می‌خواهید به او بدهید.

۵ همدلی کنید.  همدلی یعنی اینکه بتوانید به مسئله و مشکل از نگاه او و از منظر او نگاه کنید. تلاش کنید صرف نظر از اینکه واکنش‌های یک زن از نظر شما منطقی است یا نه؛ احساسات او را درک کنید به احساسات دقت کنید که بروز می‌دهد.

گوش دادن جذاب‌تر از حرف زدن است. سوال کردن جذاب‌تر از پاسخ دادن و نشان دادن علاقه به او جذاب‌تر از تلاش برای جلب علاقه اوست. همانطور که بیان شد اگر می‌خواهید رابطه شما با زن مورد علاقه‌تان طولانی شود او باید خود واقعی شما را بشناسد و در کنارتان احساس امنیت کند امنیت عاطفی مانند پیوند عاطفی از طریق روند تطبیق ایجاد می‌شود وقتی زنی به دنبال توجه شماست وقتی از نظر عاطفی به شما نزدیک می‌شود و شما او را نادیده نمی‌گیرید او امنیت عاطفی را احساس می‌کند و شما را فردی قابل اتکا در نظر می‌گیرد. اما اگر به او بی‌توجهی کنید نادیده بگیرید و به عبارت دیگر خود را با او تطبیق ندهید, دیگر از نظر امنیت عاطفی احساس کمبود خواهد کرد و از کنار شما بودن نیز لذتی نخواهد برد.

دکتر صالح قلی‌پور

مرکز مشاوره دانش

منبع: کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان نویسنده دکتر جان گاتمن ترجمه فاطمه باغستانی

 


!همین الان وقت مشاوره بگیرید

با ما در ارتباط باشید

آدرس : تبریز، چهارراه آبرسان، برج سفید دو (SMP)، طبقه 5، واحد D5

تلفن : 33354348 - 041

همراه : 09148776881

کانال تلگرام : @daneshtabriz

ایمیل : info@daneshtabriz.ir

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید