دکتر صالح قلی پور

دکتر صالح قلی پور

دکترای تخصصی روانشناسی تربیتی و روانشناس بالینی


 سوابق تحصیلی دکتر صالح قلی پور

دیپلم ادبیات و علوم انسانی
کارشناسی روانشناسی عمومی
کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی
دکتری تخصصی روانشناسی تربیتی

                                                         شماره نظام روانشناسی 7823

                                                                           شماره پروانه 4455

 

سوابق پژوهشی و تالیف.

# پایان نامه کارشناسی با موضوع (رابطه خشم و بیماری عروق کرونری قلب).
# پایان نامه کارشناسی ارشد با موضوع ( بررسی رابطه شخصیت و انتخاب نوع ماده مصرفی در بین سوءمصرف کنندگان مواد مخدر در شهر تبریز).

# رساله دکتری با موضوع ( اثربخشی آموزش پذیرش و تعهد و خودتعلیمی کلامی بر علائم نقص توجه / بیش فعالی و تعلل ورزی تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه / بیش فعالی.
$ ارائه مقالات با عناوین زیر:
1-ارتباط فرانگرانی و عدم تحمل بلا تکلیفی با نگرانی پاتولوژیکال، اضطراب، و افسردگی در سالمندان 1391
2- مقایسه کارکردهای اجرایی در بیماران وسواسی اجباری بدون نشانه های افسردگی و مقایسه آن با افراد سالم.1390
3- بررسی رابطه کودک آزاری با نشانه های اختلا لات شخصیت خوشه B در بین دانشجویان دانشگاه تبریز1390.
4- بررسی تأثیر گروه درمانی شناختی-رفتاری بر علائم اختلال استرس پس از سانحه در کودکان آسیب دیده از کودک آزاری جسمی
5- مقایسه سیستمهای بازداری/فعال سازی رفتاری در افراد مبتلا به سوء مصرف مواد و افراد عادی
6- مقاله مقایسه سبک¬های هویتی و مقابله¬ای افراد وابسته به مواد با افراد بهنجار

7- تالیف بسته آموزشی با عنوان(مهارتهای ارتباط موثرزوجین.).با همکاری شرکت یاوران رشد.

8- تاليف كتاب “راهنماي والدين دارای فرزند نوجوانان” زير چاپ 1397 با همكاري ابوالفضل محمديان و سولماز خجسته.

9- مقاله اثر بخشی درمان پذیرش و تعهد برعلائم نقص توجه و بیش فعالی و تعلل ورزی تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال بیش فعالی. مجله طب توان بخشی. دانشگاه شهید بهشتی 1397. شهریور

10- مقاله اثر بخشی درمان خودتعلیمی کلامی بر علائم نقص توجه بیش فعالی و تعلل ورزی تحصیلی نوجوانان مبتلا به اختلال نقص توجه-بیش فعالی. مجله طب توان بخشی دانشگاه شهید بهشتی تهران بهمن 1397

11- مولف کتاب باید ها و نباید های زندگی زناشویی و ازدواج 1399

12- مترجم کتاب التیام از خیانت همسر 1399

 

سوابق اجرایی و شغلی.
  • مسئول فنی و موسس مرکز مشاوره دانش
  • موسس و مدیر مرکز مشاوره تخصصی ازدوج و تحکیم خانواده دانش زندگی
  • دارای پروانه تخصصی مشاوره پیش از طلاق از قوه قضاِِِییه
    • کارشناس صدای مشاور (1480) تبریز از سال1387تا حال حاضر
  • مدرس دانشگاه آزاد تبریز
    • مدرس دانشگاه پیام نور واحد اهر 1392-91
    • مدرس دانشگاه پیام نور گوگان…
    • مدرس دانشگاه فرهنگیان تبریز..
  • مشاور دادگاه خانواده در طلاق توافقی
  • *مشاور و روانشناس مرکز مشاوره مبین از سال 93 تا 95
    • مدیر مرکز درمان سو مصرف مواد صدرا سال 1391-1390.
    • نایب ریس و عضو هیت مدیره شرکت یاوران رشد 6485 تبریز از سال 1389 تا حال 1394
    • مشاور دانشگاه تربیت معلم آذربایجان از سال 1389تا حال 1394
    • همکار موسسه آرامش اندیشه تبریز
    • مشاور دانشگاه هنر اسلا می تبریز از سال 1392 تا اکنون
    • روانشناس درمانگاه ترک اعتیاد شفا 1388-1389.
    • روانشناس درمانگاه دانش1388
    • روانشناس مرکز گذری کاهش آسیب(DIC) تانیش از 1387-1388ْ
    • روانشناس درمانگاه ابن سینا.
    • روانشناس درمانگاه ترک اعتیاد سپهر. از سال 1390-1391ْ
    • روانشاس مرکز مشاوره آرام 1388
    • روانشناس و مشاور شرکت یاوران رشد.از سال 1389 تا 1375
    • مجری و کارشناس برنامه گفتگوی خانواده تولید شبکه استانی آذربایجان شرقی, شبکه سهند.حدود54 برنامه. سال 1389-1390
    • اجرای کارگاه درمانهای روانشناختی در MMT برای پزشکان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز.1389
    • اجرای کارگاه درمانهای روانشناختی درسوءمصرف مواد برای پزشکان اداره کل زندانهای تبریز. 1389
    • کارشناس روانشناسی کلینیک نور شفای تبریز 1387-1389
  • مدرس دوره های آموزش مهارتهای زندگی و مشاوره پیش از ازدواج، سازمان ورزش و جوانان تبریز برای دانش آموزان، نیروهای نظامی و انتظامی و دانشگاه ها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی
  • اجرای کارگاه آموزشی مهارتهای مقابله با استرس… دانشگاه علوم پزشکی تبریز. دانشکده دندانپزشکی. اردیبهشت 1398
دوره های گذرانده شده دکتر صالح قلی پور :

• گارگاه فنون و روشهای مشاوره . سازمان بهزستی کشور سال1388.
• دوره آموزش نظری و عملی ویژه روانشناسان مراکز درمان سوء مصرف مواد 1388.
• دوره آموزشی کلیات آسیب شناسی روانی .بهزیستی استان سال 1388.
• دوره آموزشی تشخیص اختلالات روانی . بیمارستان رازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز سال 1386.
• کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی دانشجویی . سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی 1388.
• دوره آموزش نظری و عملی رفتار درمانی شناختیCBT , بیمارستان روانپزشکی فجرتبریز.1387
• دوره آموزشی مهارتهای زندگی. سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی 1388.
• دوره آموزشی مهارتهای محیط کار(1) سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی 1389.
• کارگاه خانواده درمانی سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی.1390
• دوره آموزشی مهارتهای محیط کار(2) سازمان بهزیستی آذربایجان شرقی بهار1390.
• دورهDSM (1و2) در آذر ماه 1392 تهران.

*- دوره آموزشی خانواده درمانی . اسفند 1396 تبریز

*- دوره آموزشی سه روزه درمان پذیرش و تعهد ACT زیر نظر دکتر حکمتی مرکز زندگی نو 1396

*- دوره آموزشی مداخله در فرایند طلاق و توانمند سازی ارتباطی زوجین با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه و سازمان بهزیستی استان اردیبهشت 97

*- دوره آموزشی آسیب شناسی روانی. سازمان بهزیستی استان آذربایجان شرقی. آذر 97

*- دوره 16 ساعته مشاوره پیش از ازدواج زیر نظر دکتر نوابی نژاد. تهران. شهریور 1398 . مرکز مشاوره آینده تهران .و زیر نظر سازمان نظام روانشناسی و وزارت ورزش و جوانان

*- دوره جامع مشاوره پیش از طلاق پاییز 1400

تقدیر نامه ها:

1-تقدیر نامه از سازمان بهزیستی کشور جهت ارائه خدمات به هموطنان زلزله زده استان در سال 1391

2-تقدیر نامه و تشویق از طرف مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی سال 1391

3-تقدیر نامه از طرف رئیس اداره بهزیستی شهرستان تبریز سال 1394

4- تقدیرنامه از طرف مدیرکل محترم بهزیستی استان جهت مقام اول جشنواره شهید رجایی 1395

5-تقدیر نامه از طرف معاونت محترم پیش گیری بهزیستی جهت روز روان شناس 1397

6-تقدیرنامه از طرف وزیرمحترم تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت رتبه برتر در شاخصهای اختصاصی جشنواره شهید رجایی 1397

7-تقدیر نامه از مدیر اداره بهزیستی شهرستان تبریز جهت کسب رتبه فاخر1397

8- تقدیر نامه از مدیر کل بهزیستی استان اذربایجان شرقی 1397

9- تقدیر نامه از طرف رئیس سازمان نظام روانشناسی استان آذربایجان شرقی جناب آقای دکتر علیلو به مناسبت روز روانشناس. اردیبهشت 1398

10- تقدیر نامه از طرف مدیرکل محترم بهزیستی استان بابت برگزاری مصاحبه علمی متقاضیان مراکز مشاوره در استان 1397

11- تقدیر نامه از معاونت محترم پیشگیری بهزیستی استان آذربایجان شرقی، جهت ارائه خدمات به زلزله زدگان شهرستان میانه 1398

 

12- تقدیر نامه به شماره 911/98/145806 از معاونت محترم پیشگیری  بهزیستی استان در سال 1398

13- دریافت لوح تقدیر از مدیرکل محترم بهزیستی استان به شماره 169/9/5 به مناسبت هفنته سلامت روان در سال 1399

14- دریافت تقدرنامه از مدیرکل بهزیستی استان به مناسبت گزینش علمی مشاوران استان. به شماره و تاریخ 20582/99/911 —1399/3/17

15 – دریافت تقدیر نامه از رئیس مرکز بهداشت استان، مدیرکل بهزیستی استان، و رئیس سازمان نظام روانشناسی استان، بابت مدافعیت سلامت در طرح ارتقای خدمات روانشناختی دوران کرونا

حوزه های تخصصی و درمانی:

مشاوره قبل از ازدواج و زوج درمانی
مشاوره نوجوان
مشاوره اعتیاد
درمان اضطراب و وسواس
– اجرا و تفسیر ازمونهای شخصیتی و هوشی

-مشاوره پیش از طلاق

طرح واره نقص-شرم(تله زندگي نقص-شرم) طرحواره “نقص /شرم”

طرح واره نقص-شرم(تله زندگي نقص-شرم) طرحواره “نقص /شرم”   احساس اینکه فرد در مهمترین جنبه های شخصیت اش، انسانی ناقص، نامطلوب، بد، حقیر و بی ارزش است یا این که در نظر افرد مهم زندگی اش، فردی منفور و نامطلوب به حساب می آید. همچنین این طرح واره، حساسیت بیش از حد نسبت به انتقاد، طرد، سرزنش کمرویی، مقایسه های نابجا، احساس ناامنی در حضور دیگران و حس شرمندگی در ارتباط با عیب و نقص های درونی را در برمیگیرد این نقاط ضعف ممکن است شخصی (تکانه های خشم، تمایلات جنسی غیرقابل پذیرش، خودخواهی) یا عمومی باشند (ظاهر جسمی نامطلوب و مشکلات اجتماعی). سیمای بالینی طرح واره نقص/شرم: #بخش_اول بیمارانی که چنین طرح واره ای دارند معتقدند افرادی ناقص، معیوب، حقیر، بد، بی ارزش یا

دسته بندی : سایر مقالات
۲۲ شهریور ۱۴۰۱
صالح قلی پور
طرحواره انزوای اجتماعی

طرحواره انزوای اجتماعی احساس این که، فرد از جهان کناره گیری کرده و با دیگران متفاوت است یا اینکه به جامعه و گروه خاصی تعلق خاطر ندارد.   سیمای بالینی طرح واره انزوای اجتماعی: رفتارهای معمول این افراد عبارتند از در حاشیه ماندن یا اجتناب از وارد شدن به گروهها. این بیماران به فعالیتهایی تمایل دارند که مستلزم گوشه گیری و تنهایی است. اغلب افراد تنها، این طرح واره را دارند. بیمار ممکن است بخشی از یک رده فرهنگ باشد، اما با این حال ممکن است احساس کند که از اجتماع بیگانه شده است. بیمارانی که این طرح واره را دارند، معتقدند با بقیه خیلی فرق دارند. آنها به هیچ گروهی، احساس تعلق خاطر نمی کنند. بیشتر احساس می کنند منزوی شده اند.

دسته بندی : سایر مقالات
۰۶ شهریور ۱۴۰۱
صالح قلی پور
تله بی اعتمادی و بدرفتاری

تله بی اعتمادی و بدرفتاری  چیست؟ طرحواره ها الگوهایی هستند که در دوران کودکی بر ذهن ما حک می شوند و مسیر ما را مشخص می کنند یعنی ما به وسیله آن ها مسائل را بررسی می کنیم، رفتار دیگران را براساس آن ها تفسیر می کنیم و به اتفاقات پیرامون مان بار معنایی می دهیم. تله بی اعتمادی یکی از این الگوهای رفتاری است که با هم علل و عوامل شکل گیری آن را بررسی می کنیم. تله بی اعتمادی/بدرفتاری چیست؟ افرادی که درگیر تله بی اعتمادی/بدرفتاری هستند، دائما در این فکرند که دیگران قصد سوء استفاده از آنها را دارند و یا به نحوی می خواهند به آنها خیانت کنند. این افراد همیشه در حالت دفاعی و گوش به زنگ به سر

دسته بندی : سایر مقالات
۳۱ مرداد ۱۴۰۱
صالح قلی پور
طرحواره محرومیت هیجانی چیست؟ (Emotional Deprivation) 

طرحواره محرومیت هیجانی چیست؟ (Emotional Deprivation)   آیا در روابط خود با دیگران همواره احساس می‌کنید دیگران شما را درک نمی‌کنند؟ آیا احساس تنهایی دارید؟ آیا دیگران شما را شخصی می‌دانند که بسیار زود آزرده می‌شود؟ آیا در اکثر مواقع احساس بی‌پناهی، غم و دلتنگی دارید؟ آیا فکر می‌کنید هیچکس به شما توجه نمی‌کند و نیازهایتان برای کسی مهم نمی‌باشد؟ طرحواره محرومیت هیجانی چیست؟ اگر در بیشتر مواقع احساس‌های بالا را دارید، شما دچار طرحواره محرومیت هیجانی هستید. اما طرحواره به چه معنا است؟ عینکی که در دوران کودکی بر چشم فرد گذاشته می‌شود، نوع نگاه او را به خود، دیگران و دنیا تعیین می‌کند. تعریف طرحواره در دنیای روانشناسی به عینک‌هایی که فرد بر روی چشم می‌گذارد، طرحواره می‌گویند. طرحواره‌ها برای آن شکل می‌گیرند که فرد بتواند

دسته بندی : سایر مقالات
۳۰ مرداد ۱۴۰۱
صالح قلی پور
تله رهاشدگی (Abandonment Life Trap) دلایل، نشانه ها و درمان

تله رهاشدگی چیست؟ افرادی که در تله رهاشدگی گرفتار شده اند دائما نگران از دست دادن افراد مهم زندگی شان هستند، آنها اعتقاد دارند که عزیزانشان به زودی خواهند مرد یا به خاطر یک نفر دیگر طرد می شوند و در نهایت تنها می شوند. برای مثال پدرش که از خانه خارج می شود فکر می کند که آخرین باری است که او را می بیند. همسرش که به مسافرت می رود دائما در این فکر است یا خواهد مرد و یا به او خیانت خواهد کرد. اگر دوستی پاسخگوی تماسش نباشد فکر می کند تاریخ انقضای رابطه دوستیشان فرارسیده است. این افراد از مقاصد دیگران برداشت های اشتباه می کنند و بر اساس آن واکنش های افراطی از خود نشان می دهند.   نشانه های طرحواره رهاشدگی: وابستگی بیش ازحد

دسته بندی : اضطراب و افسردگی
۲۷ مرداد ۱۴۰۱
صالح قلی پور
مدیریت اضطراب

    داشتن اضطراب دائم موضوعي بسيارآزاردهنده وآسيب رسان است جهت كنترل اضطراب درك باورهاي موثر ايجاد وتداوم اضطراب ضروري است. شما وقتي مي توانيد باور خودناكام كن را كنار بگذاريدكه باور معقولي را در اختيار داشته باشيد. بنابراين بعداز يافتن وزيرسوال بردن باورناقبول قبلي،بهتر است باور جديد كار آمدي راكه منطقي است، با واقعيت همخواني دارد وپيامدهاي مفيدي دارد، جايگزين آن كنيد. خودپذيري اگر مدتها است مشكل اضطراب داريد،احتمال دارد خودتان رابه خاطرآن تحقيركنيد وبه خودتان برچسب ضعيف، نااميد يا ديوانه بزنيد. اين برچسبها به صورت پيشگويي خودكام بخش درمي آيند وانگيزه شمابراي تغيير را كم مي كنند.اولين گام براي موفقيت خوددرماني اين است كه خودتان راعليرغم اضطراب تان بپذيريد .براي آنكه ازدرجه بندي خودبه خودبرسيد،لازم است مواضع فلسفي زير را دنبال كنيد: من

دسته بندی : اضطراب و افسردگی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
صالح قلی پور
وسواس مذهبی

  وسو اس مذ هبی برخی از ا فرا د ، گرفتار افکار تکراری و آشفته ساز با محتوا ی مذ هبی هستند. کاملا طبیعی است که افر اد با ایمان بخو اهند زند گی  خود را بر اساس اصو ل ، دستور ها وآیین های مذ هبی استوار کنند. چگونه می توانیم بین رعایت  ایمان مذ هبی با  وسواس مذ هبی تمایز قا یل شویم ؟ برا ی پاسخ گویی به این سو ا ل ، باید به مفهوم جانمازکشی روی آورد. د کتر جوزف سیا روچی  ( 1995)  که روانشناس بالینی است و در حوزه مشا وره مذ هبی رتبه دانشیا ری دارد ، به ما درک این تما یزگذاری کمک کرده است. ا فرا دی که جانماز آب می کشند

دسته بندی : اضطراب و افسردگی
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
صالح قلی پور
خشم و کنترل آن

خشم و کنترل آن خشم مخربترین هیجان است – آسیب زاتر از افسردگی، اضطراب یا احساس گناه. ممکن است شنیده باشید اشخاصی که رفتار( نوع الف ) را نشان می دهند-اغلب عجله دارند، نا شکیبا هستند وجاه طلبی زیادی دارند – بیشتر در معرض خطربیماری قلبی هستندتا شخصیتهای (نوع ب)- که آرام ترند، آسان گیرند وعجول نیستند-. خوب، مطالعات بیشتر نشان دادند که مشکل یاعامل کشنده به شتاب، فشار یا ویژگیهای مربوط به شخصیت نوع الف ربطی ندارد، بلکه این شخصیتها اغلب خیلی خصمانه رفتارمی کنند واین خشم درریشه ی آن قرار دارد. تاثیر مخرب خشم روی جسم شخص وسلامت ذهنی، حالا به خوبی مشخص شده است.اما خشم از کجا می آید ؟ چطور به وجود می آید ؟ ساده ترین جواب این

دسته بندی : اضطراب و افسردگی
۱۰ آذر ۱۴۰۰
صالح قلی پور
نقش ناکامی در شروع تیک

نقش ناکامی درشروع تیک رخداد تیک اغلب بااحساس ناکامی یانارضایتی همراه است گانروهمکاران  1994  به مطالعه    موقعیت هایی پرداختند که احتمال فراخوانی تیک هادرآنهاوجودداشت. آنها متوجه شدنداین موقعیتهاضرورتا بااضطراب ارتباطی ندارند.بلکه بیشترباافکاریارویدادهای ناکام کننده مرتبطند. به ویژه احتمال بروزتیک درموقعیت هایی که  احساس آزادی عمل یا خودمانی بودن  وجودداشته باشدکمترازمواقعی است که احساس قید و بند ،اجبار ومورد قضاوت دیگران قرارگرفتن وجودداشته باشد.رخداد تیک دارای نیمرخ فعالیت- موقعیت است به عبارت دیگر.، تیک دربرخی شرایط ویافعالیتهابااحتمال بیشتری ظاهر میشود. یادرخلال برخی شرایط ویا فعا لیتها ممکن است شدید ترشود. درموقعیتها یافعالیتهایی مانند سخنرانی، یابسیار منحصربه فرد بودن ممکن است خطربروزتیک افزایش یابد. ممکن است تیک های یک فرد،درموقع مطالعه ودیگری درزمان پیاده روی رخ دهد. به رغم جنبه شخصی ماهیت موقعیت هاوفعالیتهایی

دسته بندی : اضطراب و افسردگی
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
صالح قلی پور
نوروفیدبک و فواید آن

نورفید بک چیست؟ دراین روش شما درمقابل یک مانیتورمی نشینیدوالکترودی که روی سرشماقرار داردامواج مغزی شما رادریافت وبه کامپیوترهدایت می کند. حالا شما بادیدن امواج مغزی خود روی صفحه مانیتورمیتوانید به تنظیم و کنترل آنهابپردازید ودرتمام این مراحل درمانگر درکنارشمانشسته وبه شمایاد میدهد که چگونه می توانیداین کارراانجام دهید. درواقع نوروفید بک شماراقادر به دیدن دنیای درون مغزتان می کند. به عنوان مثال درصفحه مانیتور شما یک شکل شبیه سازی شده امواج مغزی رابه شکل یک بازی می بینید وبانگاه کردن به صفحه مانیتور وبدون استفاده ازدست شروع به بازی می کنید. دستگاه الگوهای امواج مغزی شما راپردازش میکند ودرصورتی که این الگوها مناسب باشد شما دربازی به جلو خواهیدرفت ودرغیراین صورت شکست می خورید به این ترتیب شمایادمی گیریدکه آرامش جایگزین

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
صالح قلی پور
توصیه هایی جهت افزایش حافظه فعال کودکان دارای اختلال نقص توجه- بیش فعالی (قسمت اول)

توصیه هایی جهت افزایش حافظه فعال کودکان دارای اختلال نقص توجه- بیش فعالی   تکلیف یا کار خواسته شده را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. لیستی از کارهایی که باید انجام شود را تهیه کنید. چک لیستی برای انجام تکالیف طولانی مدت او تهیه کنید که شامل اطلاعات مهمی مثل، روز ، ساعت انجام هر تکلیف ونوع تکلیف باشد. مقابل کارهایی از لیست که انجام داده است، علامت بزند. کارها را سریع انجام دهد و به تعویق نیاندازد. از وسایلی به عنوات یادآور استفاده کند. مثل پیامهای روی گوشی موبایل که به او یادآوری می کند کارهایش را انجام دهد. یاآورها را اگر قابل حمل هستند، همراه خود داشته باشد. از دیگران بپرسد که چه کاری را باید انجام دهد. یک

۱۵ اسفند ۱۳۹۹
صالح قلی پور
نوروفیدبک ( مرکز مشاوره دانش)

نوروفیدبک نوروفیدبک به روشی اطلاق می‌شود که در آن، اطلاعات عصبی به دستگاه عصبی مرکزی (CNS) افراد بازخورد داده می شود و تلاش می شود تا آنها بیاموزند چگونه کارکرد مغزی خودشان را اصلاح نمایند. منطق این روش درمانی بر پایه شرطی سازی عاملی استوار است. ما در حالت عادی قادر به کنترل و تغییر امواج مغز خود نیستیم؛ زیرا نسبت به این امواج آگاهی نداریم. در روش درمانی نوروفیدبک، سعی می شود تا این آگاهی از طریق ارائۀ بازخوردهای (فیدبک های) بسیار سریع (چند هزارم ثانیه پس از وقوع) به فرد ایجاد شود. همچنان که این تمرین ادامه می یابد، مغز یاد می گیرد که چگونه به تولید بیشتر امواجی بپردازد که منجر به عملکرد بهتر می شود. اینکه چه

۰۳ اسفند ۱۳۹۹
صالح قلی پور
مهربان باشید

  مهربان باشید... در این قیل و قال زندگی مدرن و روابط پیچیده امروزی، خیلی راحت می توان به دیگران بی توجهی و بی محلی کرد. مثلا از آنها غفلت می کنیم، تحویل نمی گیریمشان، به آنها بی احترامی می کنیم، و در کل برایشان پشیزی قائل نمی شویم. بعد سرمان را بالا می گیریم و توجیه می کنیم که فلان و بهمان. اگر بخواهیم رابطه مان شور و حال پیدا کند، باید برگردیم سرجای اولمان، و مهربانی و ادب را از سر بگیریم. ما باید خود را به عنوان آدم های مودب، با ملاحظه و دور اندیش دوباره به یکدیگر معرفی کنیم. آدم هایی که مهربانی، محبت، و ادب و نزاکت را دوباره از سرگرفته اند.از این به بعد هرچقدر هم لازم

دسته بندی : سایر مقالات
۲۴ شهریور ۱۳۹۹
صالح قلی پور
به همسرتان فرصت بدهید خودش باشد

  به همسرتان فرصت بدهید خودش باشد جالب است که ما عاشق کسی می شویم که مستقل، نیرومند، قوی با نفوذ و رئیس باشد. بعد سعی می کنیم که او را عوض کنیم. اگر او همچنان مستقل بماند به او حسادت می کنیم، گویی وقتی او با من رابطه برقرار می کند، باید محدود  شود و پروبالش بریزد. قبل از اینکه او ما را ببیند خوب زندگی می کند. وقتی با او روبرو می شویم شروع به نصحیت و موعظه و محدود کردن دیدگاه ها، رویاها و آزادی وی می کنیم.ما باید عقب بایستیم و به او اجازه بدهیم خودش باشد. بسیاری از زوجین می گویند رابطه شان رنگ باخته است، نوری در زندگی شان نمانده و از هم دور شده اند. وقتی دقیقتر

دسته بندی : زوج
۲۰ شهریور ۱۳۹۹
صالح قلی پور
پذیرش تفاوتها در زندگی مشترک

تفاوت ها را بپذیرید و با آغوش با ز از مشترکات استقبال کنید این یک واقعیت است که مردان و زنان تفاوت هایی دارند. اگر این سخن را نپذیریم خیلی احمقیم! اما این طور هم نیست که به قول بعضی ها از دو سیاره مختلف آمده باشیم و انسانهای کاملا متفاوتی باشیم. معمولا اشتراکات ما از تفاوتهایمان بیشتر است. اگر با آغوش باز از اشتراکات استقبال کنیم و تفاوت ها را بپذیریم، خیلی راحتتر زندگی خواهیم کرد. یک رابطه در ابتدا از دو نفر تشکیل می شود( البته بعدها ممکن است تیم های فرعی زیادی از دل آن بیرون بیایند). این دو نفر استعدادها مهارتها و منابع خود را وارد رابطه می کنند. هر تیمی برای رسیدن به اهداف و موفق شدن

دسته بندی : زوج
صالح قلی پور
1 2 3 8
!همین الان وقت مشاوره بگیرید

با ما در ارتباط باشید

آدرس : تبریز، چهارراه آبرسان، برج سفید دو (SMP)، طبقه 5، واحد D5

تلفن : 33354348 - 041

همراه : 09148776881

کانال تلگرام : @daneshtabriz

ایمیل : info@daneshtabriz.ir

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید